Menu toggle

Witamy

Używane zamki centralne z warsztatów samochodowych

Znajdź teraz:

Jaką markę szukasz?

Audi

Audi

Dostępne części : 1.674

Mercedes-benz

Mercedes-benz

Dostępne części : 1.652

BMW

BMW

Dostępne części : 1.790

Citroën

Citroën

Dostępne części : 1.945

Dacia

Dacia

Dostępne części : 199

Fiat

Fiat

Dostępne części : 711

Ford

Ford

Dostępne części : 2.219

Honda

Honda

Dostępne części : 451

Hyundai

Hyundai

Dostępne części : 1.601

Kia

Kia

Dostępne części : 1.566

Mazda

Mazda

Dostępne części : 1.173

Mitsubishi

Mitsubishi

Dostępne części : 866

Nissan

Nissan

Dostępne części : 1.512

Opel

Opel

Dostępne części : 1.618

Peugeot

Peugeot

Dostępne części : 2.274

Centralny zamek: do czego służy i jak rozwiązywać problemy z tym elementem.

Co to jest centralny zamek?

Centralny zamek to jeden z systemów zabezpieczeń, który można znaleźć niemal w każdym pojeździe. Mechanizm ten pojawił się po raz pierwszy w 1914 roku. Ten system blokady może być obsługiwany kluczem lub pilotem. System bezkluczykowego otwierania pojazdu został wprowadzony w 1980 r., i pozwalał kierowcom odblokować samochód bez kluczyka, za pomocą breloka emitującego fale radiowe.

Do czego służy centralny zamek?

Dzięki temu systemowi kierowca może automatycznie zablokować lub odblokować wszystkie drzwi pojazdu. Najczęściej jest on uaktywniany przełącznikiem lub przyciskiem na breloku. Niekiedy można też za jego pomocą odblokować lub zablokować bagażnik i korek wlewu paliwa. W niektórych modelach ponadto można sterować otwarciem i zamknięciem okien.

Czy możesz samodzielnie wymienić zamki do drzwi?

Uszkodzony centralny zamek można wymienić samodzielnie. To jeden z projektów typu „zrób to sam”. Cała czynność zajmie około godziny. Postępuj zgodnie z instrukcjami dołączonymi do zestawu nowego elektrycznego zamka drzwi. Koszt takiego zestawu mieści się w zakresie od 300 do 1000 zł. Można również wykorzystać używany zamek centralny, ale jego trwałość będzie mniejsza niż nowego elementu.

O czym należy pamiętać przy wymianie części

Przede wszystkim odkręć śrubokrętem wszystkie korby okienne. Teraz otwórz drzwi samochodu i wykręć wszystkie śruby z wewnętrznej strony panelu drzwi. Podczas odkręcania śrub należy uważać, aby nie złamać żadnego materiału. Odłącz zasilanie od samochodu, a następnie wyjmij uszkodzony zamek drzwi. Zamontuj nowy zamek drzwi w tej samej pozycji za pomocą szczypiec i uchwytów bolców. Na koniec przymocuj panel drzwiowy i głośniki w ich poprzednich pozycjach.

Różne rodzaje części i ich komponentów

System centralnego zamka składa się z następujących elementów:

  • Napęd elektryczny
  • Zapadka
  • Zatrzask
  • Zaczep zamka drzwi
  • Klamka
  • Rygiel

Zaczep drzwi samochodowych połączony jest z korpusem zamka. Gdy drzwi są zamknięte, zaczep zamka łączy się z zatrzaskiem. Natomiast zapadka pomaga w odblokowaniu drzwi auta, gdy przekręcisz kluczyk w określonym kierunku. W całym tym procesie zaczep pozostaje w tej samej pozycji.

 

Siłowniki stosowane w systemie zamków elektrycznych mogą być elektromagnetyczne i pneumatyczne.

Siłowniki elektromagnetyczne blokują lub odblokowują drzwi samochodu wskutek przepływu prądu w określonym kierunku w elektromagnesie. Istnieją dwie konfiguracje tego systemu. W jednej z nich aktywacja systemu blokuje, a w drugiej odblokowuje drzwi.

Siłownik pneumatyczny działa z wykorzystaniem podciśnienia. Gdy podciśnienie powstaje w kierunku do przodu, mechanizm blokuje drzwi. Gdy podciśnienie zostanie zwolnione do tyłu, mechanizm odblokowuje drzwi.

Rozpoznawanie objawów awarii i rozwiązywanie problemów.

Awaria centralnego zamka samochodu może mieć kilka przyczyn. Najczęstsze z nich to przepalony bezpiecznik, awarie elektromagnesu (zwojnicy) i problemy z okablowaniem układu elektrycznego. Czasami nieprawidłowe działanie systemu centralnego zamka może wystąpić z powodu niesprawności breloka sterującego centralnym zamkiem. Przedstawiamy kilka cennych wskazówek dotyczących rozwiązywania tych problemów.

Przyczyną problemu może być nieprawidłowe działanie pilota. Te breloki zawierają niewielkie baterie, których poziom mocy zmniejsza się wraz ze zużyciem. Zużycie i kontakt z wodą również mogą spowodować nieprawidłowe działanie pilota. Jeśli wewnętrznie twój brelok jest w porządku, wymień baterię, która może się wyładować. Jeśli mimo to brelok nie działa, wymień go na nowy. Czasami należy stworzyć duplikat breloka, na przykład z pomocą ślusarza samochodowego.

Kolejny problem może wystąpić z bezpiecznikami instalacji elektrycznej Twojego samochodu. Ta instalacja elektryczna jest połączona z centralnym zamkiem pojazdu. Jeśli przepalił się jeden lub więcej bezpieczników dla jednego samochodu, centralny zamek może nie zadziałać.

Aby rozwiązać ten problem, otwórz skrzynkę bezpieczników swojego samochodu i znajdź przepalony bezpiecznik, który steruje działaniem centralnego zamka. Ten bezpiecznik można łatwo zidentyfikować ze względu na zapach spalenizny lub charakterystyczny dźwięk, który możesz zauważyć, gdy przyłożysz do niego ucho Następnie wymień przepalony bezpiecznik i podłącz go ponownie do zasilania.

Teraz system blokowania samochodu zacznie działać normalnie. Elektrozawory przekształcają energię elektryczną w pracę mechaniczną. W poprawnie funkcjonującym układzie centralnego zamka elektrozawór można łatwo uruchomić, aby zablokować lub odblokować drzwi pojazdu Oznaką nieprawidłowego działania elektrozaworu jest to, że co najmniej jedne drzwi pozostają otwarte nawet po uruchomieniu centralnego zamka. Aby naprawić ten problem, rozmontuj drzwi i wymień uszkodzoną część elektrozaworu.

Innym powodem nieprawidłowego działania blokady elektrycznej jest problem z przewodami. Zerwanie lub przepalenie przewodów może skutkować uszkodzeniem centralnego zamka. Aby rozwiązać ten problem, sprawdź każdy centymetr swoich przewodów, aby znaleźć uszkodzoną część, która wymaga naprawy.

Typowa żywotność

Przeciętna żywotność centralnego zamka to około 8-10 lat. Może on wytrzymać prawie 400 wejść i wejść dziennie. Skuteczność systemu zamykania Twojego pojazdu zależy również od innych czynników, takich jak bezpieczniki, zasilanie elektryczne i brelok.

Inne części do wymiany lub naprawy podczas wymiany centralnego zamka

Centralny zamek to świetny sposób na zabezpieczenie samochodu przed złodziejami. Jeśli w systemie centralnego zamka jest jakaś usterka, warto zlecić sprawdzenie tego systemu profesjonaliście. Najczęstszym problemem z centralnym zamkiem jest wadliwy siłownik. Jeśli siłownik nie działa prawidłowo, nie zablokuje ani nie odblokuje samochodu. Możesz zlecić fachowemu sprawdzenie siłownika – w razie potrzeby – jego wymianę.

Części, na które należy zwrócić uwagę podczas rozwiązywania problemu z centralnym zamkiem, to sam zamek i jego działanie, bezpieczniki i zasilanie elektryczne.

Jak upewnić się, że kupujesz odpowiednią część do swojego samochodu?

Jeśli kupujesz elementy centralnego zamka w sklepie, pamiętaj, że sklepy godne zaufania powinny publikować na swojej stronie dane kontaktowe. Aby zamówić idealny zamiennik uszkodzonej części samochodu, odwiedź autoparts-24.com. Przy składaniu zamówienia należy podać numer i adres miejsca odbioru przesyłki. Wysyłka jest bezpłatna dla krajów wymienionych na stronie internetowej. Oferta bezpłatnej wysyłki jest również dostępna w innych krajach. Sklep przyjmuje również zwroty, na wypadek gdyby otrzymane elementy nie spełniały Twoich potrzeb.

Podsumowanie

Centralny zamek to zabezpieczenie umożliwiające blokowanie i odblokowywanie drzwi samochodu, szyb, bagażników oraz korka wlewu paliwa za pomocą breloka lub pilota (za pomocą częstotliwości radiowej). Wymiana uszkodzonego centralnego zamka jest dość łatwa. System zabezpieczający przed kradzieżą unieruchamia silnik pojazdu przy próbie otwarcia przez nieupoważnioną osobę.

Najnowsze produkty

: