Menu toggle

Witamy

Używane głowice cylindrowe bezpośrednio ze stacji złomowania pojazdów - Autoparts24

Znajdź teraz:

Szukaj po: | Numer OEM części | Marka samochodu

Jaką markę szukasz?

Audi

Audi

Dostępnych części : 138

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz

Dostępnych części : 98

BMW

BMW

Dostępnych części : 59

Citroën

Citroën

Dostępnych części : 78

Ford

Ford

Dostępnych części : 106

Hyundai

Hyundai

Dostępnych części : 39

Mazda

Mazda

Dostępnych części : 40

Nissan

Nissan

Dostępnych części : 42

Opel

Opel

Dostępnych części : 78

Peugeot

Peugeot

Dostępnych części : 113

Seat

Seat

Dostępnych części : 41

Skoda

Skoda

Dostępnych części : 58

Toyota

Toyota

Dostępnych części : 112

Volvo

Volvo

Dostępnych części : 89

VW

VW

Dostępnych części : 226

Głowica silnika: do czego służy i jak rozwiązywać problemy z tym elementem.

Co to jest głowica silnika?

Głowica silnika to konstrukcja przykrywająca cylindry silnika spalinowego. Uszczelka głowicy łączy głowicę silnika z cylindrami, tworząc komorę spalania. W głowicy znajdują się również przestrzenie, którymi usuwane są powietrze i spaliny.

Do czego służy?

Głowica silnika zamyka komorę spalania od górnej części silnika, natomiast dolna część silnika nazywana jest blokiem silnika. Uszczelka głowicy zajmuje przestrzeń między silnikiem a głowicą silnika. Głowica silnika pełni również istotną funkcję w smarowaniu cylindrów. Aby zapewnić prawidłową pracę silnika, cylinder musi być prawidłowo nasmarowany. Dlatego głowica silnika jest uważana za kluczową część silnika.

Jak wymienić głowicę silnika?

Wymiana głowicy silnika nie jest łatwym procesem, ale jeśli znasz się na mechanice samochodowej, możesz ją łatwo wymienić ją samodzielnie. Do wymiany głowicy silnika potrzebne są następujące rzeczy:

Krok 1: Demontaż

Przede wszystkim trzeba podnieść przód auta za pomocą podnośników, a następnie zdjąć z pojazdu lewe koło. Zdemontuj również pasek klinowy i pasek rozrządu. Zdejmij również filtr powietrza i czujniki, które są przymocowane do głowicy silnika. Następnie odkręć oba przewody paliwowe. Opróżnij chłodnicę i wyjmij jej węże. Teraz wyjmij świece zapłonowe, aby uzyskać dostęp do głowicy silnika. Wykręć śruby, a następnie głowicę silnika.

Krok 2: Przygotowanie

Przed wymianą głowicy silnika, należy wyczyścić powierzchnię silnika podkładką do szorowania, aby usunąć smar z powierzchni. Należy używać jej wraz ze szmatką nasączoną w środku do czyszczenia hamulców. Aby potwierdzić prawidłowe umiejscowienie zaworów, ustaw tarczę krzywkową zgodnie z instrukcją. Unieruchom ją odpowiednim narzędziem. Wyrównaj ten element z oznaczeniem na bloku, aby zadbać o poprawne ułożenie wału korbowego.

Krok 3: Uszczelka głowicy

Przed wymianą głowicy cylindra należy dodać nową uszczelkę głowicy. Należy upewnić się, że uszczelka jest poprawnie założona na cylinder.

Krok 4: Nowa głowica silnika

Teraz możesz wymienić głowicę silnika, a następnie przymocować ją śrubami w prawidłowej pozycji. Następnie ponownie podłącz wszystkie elementy silnika w odwrotnej kolejności. Przed zdjęciem podnośników upewnij się, że wszystko jest dobrze dokręcone.

Różne rodzaje głowic silnika

Wyróżniamy różne rodzaje głowic silników w zależności od zastosowanych zaworów i portów. Jak na przykład:

z przepływem pętlowym,

z przepływem krzyżowym, oraz

z przepływem krzyżowym w linii.

W przypadku głowic z przepływem pętlowym, wlot i wylot są usytuowane równolegle do siebie. W przypadku głowic z przepływem krzyżowym, wlot i wylot są nachylone do siebie. W przypadku głowic z przepływem krzyżowym w linii, zawory wlotowe i wylotowe znajdują się naprzeciw siebie. Ten rodzaj układu zapewnia wyższą wydajność.

Jak zbudowana jest głowica silnika?

Dawniej głowice silników były wytwarzane z żeliwa. Obecnie stosuje się stopy aluminium, aby zmniejszyć ich wagę i poprawić przewodność cieplną. Popularnym stopem jest stop zawierający 4,5% krzemu, 0,5% magnezu i 0,5% manganu, który zwiększa odporność elementu na korozję w dłuższym terminie. Ale ciężkie jednostki mocy, takie jak silniki pociągów i silniki okrętowe, nadal są wytwarzane z żeliwa.

Co więcej, głowica silnika jest teraz montowana na górze silnika i mocowana za pomocą śrub. Uszczelka głowicy łączy głowicę z silnikiem. Zawiera również wiele innych istotnych części, takich jak prowadnice zaworów, płaszcze wodne i porty zapewniające smarowanie i chłodzenie.

Różne elementy składowe lub komponenty

Kanały wlotowe i wylotowe: Mieszanka paliwowo-powietrzna wchodzi do cylindra przez kanały wlotowe, podczas gdy spaliny są uwalniane przez kanał wydechowy.

Zawór wlotowy i wydechowy: te elementy dostarczają powietrze za pomocą wlotu, a zawór wydechowy i spaliny są automatycznie uwalniane do układu wydechowego.

Wałki rozrządu: Otwieranie i zamykanie zaworów sterowane jest wałkiem rozrządu. Działa on w oparciu o łańcuch rozrządu.

Wtryskiwacze: wtrysk paliwa do komory spalania odbywa się przez wtryskiwacze.

Świece żarowe: Pomagają w rozpoczęciu procesu chłodzenia.

Rozpoznawanie problemów lub objawów awarii

Najczęstsze problemy związane z głowicami silników wysokoprężnych to przegrzewanie lub wysoka temperatura, niska sprawność silnika, niski poziom płynu chłodzącego silnika i gęsty dym wydobywający się z rury wydechowej.

Często występujące problemy z tym elementem (rozwiązywanie problemów)

Jednym z najczęstszych problemów związanych z głowicami silników wysokoprężnych jest przegrzewanie. Wysoka temperatura spowodowana jest wzrostem ciśnienia wytwarzanego w silniku. Aby zapobiec temu problemowi, upewnij się, że chłodnica jest kompletna i w dobrym stanie technicznym. Innym objawem nieprawidłowego działania głowicy silnika jest słaba sprawność silnika. Ten problem może występować, gdy doszło do pęknięcia głowicy cylindrów silnika. Jednym z objawów takiego uszkodzenia jest to, że Twój pojazd może wymagać częstego ponownego uruchamiania.

Pęknięta głowica silnika może również powodować wyciek oleju z samochodu. Sprawdź silnik, aby znaleźć ewentualne pęknięcia w głowicy silnika. Niski poziom płynu chłodzącego silnik może skutkować wyciekiem. Można go zauważyć przy głowicy silnikowej, ponieważ wskutek tego głowica może pęknąć i spowodować długotrwałe zaburzenia pracy silnika.

Inną oznaką pęknięcia głowicy cylindrów jest intensywny dym wydobywający się z rury wydechowej. Należy rozwiązać ten problem, aby zapobiec dalszemu uszkodzeniu silnika.

Typowa żywotność

Silnik z większą liczbą cylindrów wytrzyma dłużej. Wytrzymałość silnika zależy od jego przebiegu. 4-cylindrowa głowica może wytrzymać prawie 350 tys. km bez wykazywania oznak zużycia. Większość głowic silnika zwykle wystarcza na około 150 000 km, zanim nadejdzie konieczność jej wymiany.

Inne części do wymiany lub naprawy podczas wymiany głowicy cylindrów

Podczas wymiany głowicy silnika konieczna jest wymiana innych części (świecy zapłonowej, jej przewodów i cewek zapłonowych). Najbardziej widocznymi problemami związanymi z wymianą lub naprawą głowic silnika mogą być pęknięte głowice i wycieki w zaworze. Najlepszym sposobem rozwiązania problemu z głowicą silnika jest profesjonalna naprawa lub wymiana głowicy cylindrów.

Jak upewnić się, że kupujesz odpowiednią część do swojego samochodu?

Sklep jest warty zaufania, jeśli otwarcie publikuje na swojej stronie swoje dane oraz informacje kontaktowe. Odwiedź autoparts-24.com, aby znaleźć potrzebne części do swojego samochodu. Aby złożyć zamówienie, musisz podać numer części swojego pojazdu, a następnie wybierz liczbę elementów, które chcesz kupić. Możesz zapłacić przez PayPal i kartą kredytową. Sklep nie przyjmuje przelewów bankowych. Po złożeniu zamówienia przesyłka zostanie przesłana na wskazany adres.

Przesyłka jest bezpłatna, ale tylko wtedy, gdy Twój kraj jest wymieniony na liście sklepu. W niektórych przypadkach możesz uzyskać bezpłatną wysyłkę nawet wtedy, gdy nazwa Twojego kraju nie znajduje się na liście. Sklep przyjmuje również zwroty, na wypadek gdyby otrzymane zamówienie nie spełniało Twoich potrzeb. W takim przypadku należy założyć konto na stronie sklepu. Dzięki temu obsługa będzie mogła skontaktować się z Tobą w celu dokonania zwrotu.

Podsumowanie

Głowica jest jedną z najważniejszych części samochodu, która znajduje się na silniku spalinowym i jest połączona uszczelką głowic. Możesz wymienić ją samodzielnie, jeśli masz podstawową wiedzę z zakresu motoryzacji. Musisz wyjąć stary cylinder i włożyć nowy na jego miejsce. Wykonany jest ze stopu aluminium dla lepszej przewodności cieplnej. Jeśli wykryjesz problem w głowicy silnika, napraw do jak najszybciej. W przeciwnym razie ryzykujesz poważne uszkodzenia cylindrów swojego pojazdu.

Najnowsze produkty

: