Marka samochodu

Abarth
Abarth
Dostępnych części : 4

Acura
Acura
Dostępnych części : 2

Alpina
Alpina
Dostępnych części : 1

Austin
Austin
Dostępnych części : 2

Bosch
Bosch
Dostępnych części : 9

Buick
Buick
Dostępnych części : 2

Carbodies
Carbodies
Dostępnych części : 6

Cupra
Cupra
Dostępnych części : 5

DS
DS
Dostępnych części : 8

Ferrari
Ferrari
Dostępnych części : 1

GEO
GEO
Dostępnych części : 4

Hummer
Hummer
Dostępnych części : 1

Lada
Lada
Dostępnych części : 3

LDV
LDV
Dostępnych części : 2

MAN
MAN
Dostępnych części : 9

Mclaren
Mclaren
Dostępnych części : 1

Morgan
Morgan
Dostępnych części : 1

Proton
Proton
Dostępnych części : 4

Puch
Puch
Dostępnych części : 1

RAM
RAM
Dostępnych części : 1

Ranger
Ranger
Dostępnych części : 1

Renault Trucks
Renault Trucks
Dostępnych części : 1

Talbot
Talbot
Dostępnych części : 3

Trabant
Trabant
Dostępnych części : 2
Alternator: do czego służy i jak rozwiązywać problemy z tym elementem.
Czym jest alternator?
Alternator to zamontowany w pojeździe generator prądu, służący do przekształcania energii mechanicznej w energię elektryczną i przekazywania jej do reszty samochodu. Wraz z akumulatorem i regulatorem napięcia, alternator jest niezbędnym elementem układu ładowania pojazdu. Wszystkie samochody z silnikiem spalinowym są wyposażone w alternator, z wyjątkiem nowoczesnych samochodów hybrydowych. Znajduje się on przed silnikiem, w pobliżu paska klinowego.
Co robi alternator?
Przede wszystkim alternator ma za zadanie dostarczać energię elektryczną do Twojego samochodu i ładować akumulator poprzez zamianę energii mechanicznej na energię elektryczną. W starszych modelach pojazdów alternator jest połączony z wałem korbowym za pomocą koła pasowego. Jednak w nowoczesnych samochodach alternator jest napędzany przez wał korbowy silnika za pośrednictwem paska klinowego.
Zazwyczaj alternator składa się ze stojana (nieruchomego uzwojenia zewnętrznego) i wirnika (obracającego się uzwojenia wewnętrznego) otoczonych magnesami. Zasilanie dostarczane jest przez regulator napięcia do wirnika, który zaczyna się poruszać. W rezultacie magnesy wokół niego wytwarzają pole elektromagnetyczne, które indukuje przemienny prąd elektryczny do stojana. Jednak układ elektryczny pojazdu wykorzystuje stały prąd elektryczny.
Dlatego prostownik diodowy zamienia prąd przemienny na prąd stały, który jest dostarczany do instalacji elektrycznej pojazdu. Wygenerowana energia elektryczna jest również przepuszczana przez wbudowany regulator napięcia, który kontroluje ilość energii dostarczanej do samochodu i umożliwia ładowanie akumulatora.
Czy można wymienić ten element samodzielnie?
Wymiana alternatora to dość łatwe zadanie, które może wykonać każdy, kto zna właściwą procedurę. Nie ma potrzeby wydawania pieniędzy w warsztacie. To czynność, którą można wykonać we własnym zakresie. Poniżej opisano procedurę efektywnej wymiany alternatora;
Odłącz akumulator. Alternator jest połączony z akumulatorem. Dlatego nieodłączenie akumulatora naraża Cię na ryzyko porażenia prądem.
Odłącz przewody. Upewnij się, że podczas odłączania przewodów alternatora zostały one odpowiednio oznaczone, aby uniknąć pomyłek podczas ponownego podłączania.
Zdejmij pasek klinowy. Aby zdjąć pasek, musisz najpierw poluzować sprężyny rolki napinacza.
Zdejmij wiązkę okablowania i złącza
Odkręcić śruby z uszkodzonego alternatora
Zamontuj nowy alternator, odpowiednio wpasowując go w otwory na śruby
Załóż z powrotem pasek klinowy i upewnij się, że rolka napinacza jest dokręcona
Podłącz zaciski akumulatora.
O czym należy wiedzieć i pamiętać przy wymianie alternatora
Samodzielna wymiana alternatora to proste zadanie; jednak mały błąd przy pracy może okazać się niezwykle kosztowny. Dlatego, aby bezproblemowo wymienić alternator, trzeba być czujnym i zwracać uwagę na każdą czynność.
Po pierwsze, musisz wziąć pod uwagę wszystkie kable. Alternator jest podłączony do wielu kabli i wtyczek, dzięki czemu można je łatwo przeoczyć. Dlatego musisz oznaczyć przewody prowadzące do tyłu i przodu alternatora. Ponadto należy bardzo dokładnie obejrzeć instalację po wymianie urządzenia, aby upewnić się, że wszystko jest na swoim miejscu.
Po drugie, po udanej wymianie należy sprawdzić napięcie paska. Są szanse, że pasek nie będzie miał takiego samego naprężenia, jakie miał przed wymianą urządzenia. Dlatego po zakończeniu należy zadbać, aby pasek był dobrze napięty na kole pasowym.
Na koniec pamiętaj o odłączeniu zacisków akumulatora. Odległość między alternatorem a akumulatorem sprawia, że czasami można o tym zapomnieć.. Jeśli tego nie zrobisz i przypadkowo dotkniesz masy oraz przewodu pod napięciem, porazi Cię prąd.
Różne rodzaje/generacje/modele części
Alternatory samochodowe są podzielone na kategorie na podstawie ich konstrukcji. Generalnie wyróżniamy alternatory z biegunami wydatnymi oraz biegunami kłowymi. Alternatory z biegunami wydatnymi mają wystające bieguny. Alternatory z biegunami kłowymi są wykonane z masywnych kutych cylindrów z wyfrezowanymi szczelinami do mocowania cewek magnetycznych.
Różne podczęści alternatora
Alternatory zawierają podzespoły, które zapewniają ich optymalne działanie. Poniżej opisujemy niektóre standardowe elementy alternatora i oraz ich przeznaczenie.
Stojan. Stojan to żelazny pierścień wypełniony cewkami magnetycznymi, które wytwarzają prąd elektryczny w momencie indukcji pola magnetycznego. Pełni również funkcję korpusu alternatora.
Wirnik. Zgodnie ze swoją nazwą kręci się wewnątrz alternatora i obraca koło pasowe, które napędza układ koła w celu wytworzenia pola magnetycznego.
Prostownik diodowy. Służy do „prostowania” prądu przemiennego na prąd stały, który służy do ładowania.
Regulator napięcia. Kontroluje ilość zasilania z alternatora do akumulatora.
Krążek linowy. Łączy wał napędowy z układem paska napędowego, który wzbudza obrót.
Pierścień ślizgowy. Jest to urządzenie elektrochemiczne, które obraca cewkę, dostarczając moc do wirnika.
Łożysko pierścienia ślizgowego. Łożysko wspomagające obrót wału wirnika.
Łożysko końcówki napędu. Są to łożyska, które uzupełniają działanie łożyska pierścienia ślizgowego.
Zidentyfikuj problemy lub objawy problemów z awarią
Podobnie jak inne elementy samochodu, alternator może w końcu ulec uszkodzeniu. Dobrą wiadomością jest to, że możesz szybko zauważyć oznaki awarii i natychmiast je naprawić. Pierwszym ważnym objawem uszkodzenia tego elementu jest migotanie kontrolki ostrzegawczej na desce rozdzielczej samochodu. Jest to najczęściej kontrolka z obrazkiem akumulatora lub napisem ALT lub GEN, które oznaczają odpowiednio alternator i generator.
Inne oznaki problemów z alternatorem samochodowym obejmują;
Rozładowany akumulator
Problemy z uruchomieniem silnika lub częste gaśnięcie
Przyciemnione lub zbyt jasne światła
Powolne działanie akcesoriów elektrycznych
Dziwne odgłosy
Zapach palonej gumy.
Często występujące problemy z alternatorem
W większości przypadków przyczyną awarii alternatora jest jego wiek lub przeciążenie. Czasami jednak po prostu alternator zawodzi wcześniej, niż powinienem. Przedwczesne nieprawidłowe działanie alternatora najczęściej ma swoje źródło gdzieś indziej, na przykład wskutek zużycia łożyska, niewspółosiowości kół pasowych, awaria elementów wewnętrznych, czy wycieku oleju silnikowego do alternatora.
Typowa żywotność
Przebieg pojazdu lub jego wiek mają bezpośredni wpływ na oczekiwaną żywotność alternatora. Najczęściej alternator zachowuje sprawność przez 120 000 do 240 000 km. Jeśli liczyć żywotność w wieku części, można ją przewidywać na 7 do 10 lat.
Inne części do naprawy podczas wymiany alternatora
Uszkodzenie alternatora może mieć wpływ na inne części samochodowe. Dlatego podczas wymiany alternatora często należy także wymienić inne części samochodowe, takie jak pasek klinowy, rolka prowadząca i napinacz. Idealnym miejscem na zakup tej części jest sklep autoparts24.pl.
Jak upewnić się, że kupujesz odpowiednią część do swojego samochodu?
Wybór odpowiedniego alternatora zależy od modelu pojazdu, marki i roku produkcji. Dlatego szukając właściwego elementy, wystarczy poszukać numeru części producenta oryginalnego sprzętu (OEM). Zaleca się również zakup używanego alternatora OEM, co pozwoli zmniejszyć koszty wymiany. Takie części można znaleźć z łatwością na stronie autoparts24.pl.
Wniosek
Czasami nieuniknione uszkodzenie alternatora jest nieuniknione. W takim przypadku idealnym rozwiązaniem jest zakup używanego alternatora OEM. Znajdziesz go na autoparts24.pl.
Alternatory i generatory
Alternatory i generatory (66.605 PCS.)
Teraz w sprzedaży 66.605 auto częściPodane ceny zawierają podatek VAT i koszty dostawy do Polska.
-
PEUGEOT 205 (741A/C) - Alternatory i generatory
Najniższa cena
- Numery oryginalne: 0986032790,
BOSCH,0986032790
- Numer części: F_0001_23927
- Numery oryginalne: 0986032790,
-
PEUGEOT 205 Mk II (20A/C) - Alternatory i generatory
- Numery oryginalne: 0120489258,
BOSCH,0120489258
- Numer części: F_0001_23935
- Numery oryginalne: 0120489258,
-
FORD FIESTA Mk III (GFJ) - Alternatory i generatory
- Przebieg/km: 178.921
- Rok produkcji: 1995
- Numer części: F_0001_134852
-
PEUGEOT 205 Mk II (20A/C) - Alternatory i generatory
- Numery oryginalne: A13N218,
VALEO,A13N218
- Przebieg/km: 219.774
- Numer części: F_0001_63687
- Numery oryginalne: A13N218,
-
PEUGEOT 205 Mk II (20A/C) - Alternatory i generatory
- Numery oryginalne: 0986032790,
BOSCH,0986032790
- Przebieg/km: 198.391
- Rok produkcji: 1988
- Numer części: F_0001_62329
- Numery oryginalne: 0986032790,
-
PEUGEOT 205 (741A/C) - Alternatory i generatory
- Przebieg/km: 107.108
- Numer części: F_0001_255653
-
PEUGEOT 205 Mk II (20A/C) - Alternatory i generatory
- Numery oryginalne: 5705R2,
PEUGEOT,5705R2
- Przebieg/km: 180.000
- Numer części: F_0001_26185
- Numery oryginalne: 5705R2,
-
BOSCH - Alternatory i generatory
- Numery oryginalne: 049903023L,
BOSCH,0120489008,
0120489008,
AUDI,049903023L
- Numer części: F_0001_385703
- Numery oryginalne: 049903023L,
-
MITSUBISHI L 200 (K7_T, K6_T) - Alternatory i generatory
- Przebieg/km: 61.000
- Rok produkcji: 2005
- Numer części: A_0020_Y53329
-
PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5) - Alternatory i generatory
- Przebieg/km: 250.000
- Rok produkcji: 2001
- Numer części: A_0074_FA06204
-
- Alternatory i generatory
- Rok produkcji: 2000
- Numer części: A_0074_DI41476
-
- Alternatory i generatory
- Numery oryginalne: 0120485036
- Przebieg/km: 157.360
- Rok produkcji: 1992
- Numer części: D_0023_355943
-
FORD FIESTA VI (CB1, CCN) - Alternatory i generatory
- Numery oryginalne: OE.NR.C1BQ-6A247-AC
- Przebieg/km: 16.000
- Rok produkcji: 2016
- Numer części: A_0031_O79264
-
FORD S-MAX (WA6) - Alternatory i generatory
- Przebieg/km: 251.000
- Rok produkcji: 2007
- Numer części: A_0011_T06386
-
FORD SIERRA (GBG, GB4) - Alternatory i generatory
- Numery oryginalne: 0120469870
- Przebieg/km: 67.020
- Rok produkcji: 1993
- Numer części: D_0050_121721
-
PEUGEOT 208 II (UB_, UP_, UW_, UJ_) - Alternatory i generatory
- Numery oryginalne: 9835689480
- Przebieg/km: 27.740
- Rok produkcji: 2022
- Numer części: D_0024_701499
-
AUDI 80 (8C2, B4) - Alternatory i generatory
- Numery oryginalne: 050903015J,
0120469011
- Przebieg/km: 208.750
- Rok produkcji: 1992
- Numer części: D_0041_782667
- Numery oryginalne: 050903015J,
-
RENAULT MEGANE Scenic (JA0/1_) - Alternatory i generatory
- Numery oryginalne: 7700424582,
7701352302,
A13VI209
- Przebieg/km: 159.120
- Rok produkcji: 1999
- Numer części: D_0204_674869
- Numery oryginalne: 7700424582,
-
VW - Alternatory i generatory
- Numery oryginalne: CA610IR
- Rok produkcji: 1990
- Numer części: A_0047_R1685
-
HONDA CIVIC VI Fastback (MA, MB) - Alternatory i generatory
- Numery oryginalne: 0123315020
- Rok produkcji: 1997
- Numer części: D_0050_119245
-
SAAB 9-5 Estate (YS3E) - Alternatory i generatory
- Numery oryginalne: 5194758,
M000T86781
- Przebieg/km: 221.330
- Rok produkcji: 2007
- Numer części: D_0155_593807
- Numery oryginalne: 5194758,
-
VW POLO (6N1) - Alternatory i generatory
- Numery oryginalne: 037903023G,
037 903 023 GX
- Przebieg/km: 232.840
- Rok produkcji: 1998
- Numer części: D_0035_401386
- Numery oryginalne: 037903023G,
-
VW VENTO (1H2) - Alternatory i generatory
- Numery oryginalne: 037903023G
- Przebieg/km: 253.610
- Rok produkcji: 1996
- Numer części: D_0035_365875
-
AUDI A3 Sportback (8PA) - Alternatory i generatory
- Numery oryginalne: 03F903023C,
06F 903 023 HX
- Przebieg/km: 325.670
- Rok produkcji: 2006
- Numer części: D_0128_581542
- Numery oryginalne: 03F903023C,
-
SUBARU FORESTER (SF_) - Alternatory i generatory
- Numery oryginalne: 23700AA390
- Przebieg/km: 189.740
- Rok produkcji: 2001
- Numer części: D_0128_561665
-
HONDA ACCORD Mk V (CC, CD) - Alternatory i generatory
- Numery oryginalne: 101211-0151
- Przebieg/km: 315.880
- Rok produkcji: 1995
- Numer części: D_0128_518295
-
VW - Alternatory i generatory
- Numery oryginalne: KUN REMSKIVE 028903119F
- Rok produkcji: 1998
- Numer części: A_0029_F79056
-
FORD SIERRA Hatchback (GBC, GBG) - Alternatory i generatory
- Numery oryginalne: 0120469870,
1406056,
R89BX10300KC1
- Przebieg/km: 78.410
- Rok produkcji: 1991
- Numer części: D_0041_1312258
- Numery oryginalne: 0120469870,
-
AUDI A3 Sportback (8PA) - Alternatory i generatory
- Numery oryginalne: 06F903023C,
TG14C011,
06F903023HX
- Przebieg/km: 193.440
- Rok produkcji: 2007
- Numer części: D_0176_337852
- Numery oryginalne: 06F903023C,
-
SUBARU IMPREZA Estate (GF) - Alternatory i generatory
- Numery oryginalne: 23700AA390,
A2TB2991
- Przebieg/km: 198.270
- Rok produkcji: 1999
- Numer części: D_0128_226924
- Numery oryginalne: 23700AA390,
-
SUBARU IMPREZA Estate (GF) - Alternatory i generatory
- Numery oryginalne: 23700AA202,
A2139091
- Przebieg/km: 165.550
- Rok produkcji: 1996
- Numer części: D_0128_204657
- Numery oryginalne: 23700AA202,
-
NISSAN - Alternatory i generatory
- Numery oryginalne: 28-1587
- Przebieg/km: 67.000
- Rok produkcji: 1992
- Numer części: A_0029_G72280
-
- Alternatory i generatory
- Przebieg/km: 500.000
- Rok produkcji: 2005
- Numer części: A_0020_R59409
-
VW CADDY III Estate (2KB, 2KJ, 2CB, 2CJ) - Alternatory i generatory
- Numery oryginalne: 535001210
- Przebieg/km: 141.000
- Rok produkcji: 2006
- Numer części: A_0020_O36278
-
FORD MONDEO Mk II Turnier (BNP) - Alternatory i generatory
- Numery oryginalne: 93BB-10300-AG,
0123212001
- Przebieg/km: 200.370
- Rok produkcji: 1998
- Numer części: D_0128_255946
- Numery oryginalne: 93BB-10300-AG,
-
PEUGEOT 106 (1A, 1C) - Alternatory i generatory
- Numery oryginalne: 11119201
- Przebieg/km: 220.910
- Rok produkcji: 1994
- Numer części: D_0128_276642
-
FORD FIESTA Mk IV (JA_, JB_) - Alternatory i generatory
- Numery oryginalne: 0123310023,
96FB-10300-DD
- Przebieg/km: 143.310
- Rok produkcji: 1997
- Numer części: D_0128_288812
- Numery oryginalne: 0123310023,
-
FORD FIESTA Mk IV (JA_, JB_) - Alternatory i generatory
- Numery oryginalne: 0123310023
- Przebieg/km: 107.680
- Rok produkcji: 1996
- Numer części: D_0128_279352
-
RENAULT MEGANE Scenic (JA0/1_) - Alternatory i generatory
- Numery oryginalne: 2541903A,
7700857073
- Przebieg/km: 235.670
- Rok produkcji: 1998
- Numer części: D_0128_257380
- Numery oryginalne: 2541903A,
-
FORD FIESTA Mk IV (JA_, JB_) - Alternatory i generatory
- Numery oryginalne: 98MF-10300-CA,
11119201
- Przebieg/km: 140.550
- Rok produkcji: 1999
- Numer części: D_0128_245040
- Numery oryginalne: 98MF-10300-CA,