Akcesoria i narzędzia do kół/Koła zapasowe
Dostępnych części : 11.901
Z powodu rosnących kosztów wykonywania napraw samochodów, wiele osób próbuje obecnie reperować swoje auto na własną rękę, aby w ten sposób zaoszczędzić na wydatkach. Nierzadko wykorzystywane są wtedy filmiki instruktażowe lub blogi, które oferują wskazówki dotyczące samodzielnego przeprowadzania wymiany części. Jednakże, dokonywanie niektórych napraw na własną rękę może okazać się ryzykownym przedsięwzięciem, które czasami powoduje jeszcze więcej szkód w pojeździe. W naszym artykule zwracamy uwagę na te rodzaje napraw i wymiany elementów zamiennych, których najlepiej nie wykonywać samodzielnie.
Sprawdzoną regułą dla każdego, kto posiada samochód jest nieustanna obserwacja zachowania pojazdu. Jeśli cokolwiek wydaje się nie działać należycie podczas jazdy, warto zastanowić się nad tym, co konkretnie daje nam to przekonanie? Może samochód ściąga na jedną stronę podczas hamowania, czy też wydaje nietypowe dźwięki podczas dokonywania skrętu kierownicą itp., Niezależnie od tego, co wydaje się odbiegać od normy w każdym przypadku warto jest zapytać fachowca, aby przy dalszej eksploatacji pojazdu nie doprowadzić do pogłębienia problemów. Mechanik będzie w stanie rozwiązać wszelkie kwestie naprawcze, niezależnie od ich źródła, zapewniając tym samym sprawne działanie pojazdu i jego dalszą, bezpieczną eksploatację.
Podczas gdy niektóre naprawy są łatwe do wykonania, takie jak wymiana oleju, wszelkie inne wymiany powinny być dokonywane wyłącznie przez mechanika.
Czytaj więcej: Częste problemy z silnikiem samochodowym: Diagnozowanie przyczyn awarii i usuwanie usterek
Choć może się wydawać, że jest to łatwe zadanie, które można wykonać samemu, to jednak tak nie jest. Instalacja radia wiąże się z koniecznością pracy przy połączeniach elektrycznych. Dlatego w trakcie wykonywania tego typu napraw, należy wiedzieć, jak można to bezpiecznie zrobić nie doprowadzając do zwarcia. Jest ono niezwykle groźne, bowiem może spowodować przepalenie instalacji elektrycznych a nawet pożar samochodu. Dodatkowo, istnieje też taka możliwość że po wykonaniu prac okaże się, że jednak radio dalej nie działa. To może być niezwykle frustrujące.
Po pewnym czasie pasek rozrządu zawsze ulega zużyciu i dlatego powinien być regularnie wymieniany. Wiele osób może próbować wymienić go samodzielnie, ale niestety tylko nieliczni robią to z powodzeniem. Wiedza o tym, że pasek rozrządu jest najważniejszym elementem, który utrzymuje silnik w ruchu jest niezbędna. Niestety jego wymiana wymaga demontażu prawie połowy silnika oraz ponownego montażu po zakończeniu napraw. Nieudolna wymiana paska rozrządu może skończyć się nieodwracalnym uszkodzeniem silnika.
Pęknięta przednia szyba może wydawać się małym problemem. Jednak pamiętajmy, że wszelkie uszkodzenia szyby czołowej z czasem mogą stać się znacznie większe. Z tego względu, w razie jakiegokolwiek uszkodzenia szyby, zawsze najlepiej naprawić ją bądź wymienić u wykwalifikowanego mechanika. Podjęcie szybkich działań może uchronić kierowców przed kosztami związanymi z koniecznością całkowitej wymiany szyby.
Jeszcze raz podkreślmy w tym miejscu, że wszelakie samodzielne próby naprawcze niosą za sobą ryzyko dalszego rozprzestrzeniania się pęknięcia, czego skutkiem będzie niestety wymiana elementu na nowy. Proces całkowitej wymiany szyby jest nie tylko bardzo pracochłonny ale również kosztowny i musi odbywać się wyłącznie u fachowców.
Chłodnica jest istotnym elementem silnika. Bez niej pojazd bez wątpienia będzie się przegrzewał, co w efekcie końcowym doprowadzi do awarii silnika, która w większości przypadków jest nie do naprawienia. Innymi słowy, chłodnica jest sercem układu chłodzenia silnika, dlatego przed przystąpieniem do pracy, zawsze warto zadać sobie pytanie czy aby na pewno dysponujemy odpowiednią wiedzą potrzebną podczas procesu wymiany tego elementu? Wymiana chłodnicy jest szczególnie trudna, ponieważ podłączenie chłodnicy do silnika samochodu musi być szczelne i odpowiednio zabezpieczone. Jeśli takie nie będzie i płyn chłodniczy będzie wyciekał, dojdzie wtedy do nieodwracalnej w skutkach awarii, a mianowicie zatarcia silnika.
Kiedy w trakcie prowadzenia samochodu słyszymy jakieś dziwne odgłosy spod maski a na dodatek włącza się kontrolka silnika, to wtedy zawsze jest powód do zmartwień. Wielu właścicieli samochodów po prostu nie wie wtedy co robić, i czsami próbuje na wyczucie samodzienie dociekać przyczyn i dłubie pod maską pojazdu, mając nadzieję na usunięcie usterki bez pomocy fachowca.
W rzeczywistości, kontrolka silnika może również włączyć się tylko dlatego, że korek baku jest nieodpowiednio mocno przykręcony lub silnik samochodu jest przegrzany. Ponadto, całkiem możliwym scenariuszem może okazać się także konieczność wymiany płynu hamulcowego bądź świec zapłonowych. W tym przypadku nie należy jednak spekulować, tylko najlepiej oddać samochód do fachowca w celu przeprowadzenia dogłębnej diagnostyki silnika.
Prace związane z lakierowaniem uszkodzonej karoserii to wieloetapowy i żmudny proces, podzczas którego niezbędna jest nie tylko fachowa wiedza, ale też odpowiedni sprzęt, taki jak maska lakiernicza i odzież ochronna. Ponieważ wiele oparów jest toksyczna, wykonywanie większych prac lakierniczych bez dodatkowego zabezpieczenia może spowodować problemy z układem oddychania. Oczywistym jest. że wiele z nas próbuje zaoszczędzić i podejmuje się takich prac samodzielnie, ale w przypadku bardziej rozleglejszego obszaru uszkodzeń jego lakierowanie najlepiej pozostawić specjalistom.
Nowoczesne pojazdy posiadają niezwykle skomplikowany układ klimatyzacji, który wymaga bystrego oka. Proces jej naprawy jest rozległy, żmudny i prawie niemożliwy do wykonania przez amatora. Gdy klimatyzacja przestanie działać, najlepiej oddać pojazd do warsztatu samochodowego, gdzie przeszkolony mechanik zdecyduje o najlepszym sposobie postępowania.
Najczęstszymi usterkami klimatyzacji są: nieszczelność, awaria kompresora oraz uszkodzenie chłodnicy, która podczas stłuczki jest jednym z najbardziej narażonych na awarię elementów samochodu. Dodatkowo, podstawowymi elementami budowy każdego układu klimatyzacji są: sprężarka, skraplacz i parownik, które trzeba regularnie należycie serwisować. Tylko wtedy będziemy mogli być pewni, że klimatyzacja posłuży nam latami. Niestety nie wszystkie typy usterek da się w prosty sposób zdiagnozować i łatwo naprawić, dlatego też, aby uniknąć powikłań na wskutek nieprawidłowo przeprowadzonych napraw, najlepiej powierzyć pojazd doświadczonemu fachowcowi.
Istnieje wiele części samochodowych, których nie zaleca się wymieniać samodzielnie. Oto kilka z nich:
Prace naprawcze związane z wymianą silnika są najtrudniejsze i jest to jedna z tych części samochodowych, których nie powinno się reperować samemu. Nawet wyszkoleni specjaliści często mają trudności z wymianą uszkodzonego silnika na nowy. Ale ponieważ zakup nowego samochod jest drogi, to czasami opłaca się wymienić tylko silnik jeśli to możliwe.
Ogólnie rzecz biorąc nie zaleca się tego. Nigdy nie jest lepiej podejmować się prac naprawczych swojego pojazdu samodzielnie, bowiem każda naprawa wymaga przeprowadzenia rozległej diagnostyki w celu dokładnego sprecyzowania problemu, co najlepiej wykonać w profesjonalnym warsztacie. Proces ten często wiąże się z użyciem drogich urządzeń diagnostycznych, o których wiedzę techniczną posiadają tylko profesjonaliści.
Fachowiec mechanik powinien zawsze zajmować się serwisem pojazdów obejmującym skrzynię biegów i hamulce. Jednakże jeśli dalej zależy nam na samodzielnym przeprowadzeniu napraw, musimy najpierw zawczasu uświadomić sobie jakie konsekwencje może nieść za sobą nieudana próba naprawcza. W wielu przypadkach, do jakich należy między innymi problem z układem hamulcowym, tylko mechanik z doświadczeniem może udzielić właściwej pomocy. Dodajmy tutaj, że regularne serwisowanie pojazdu w warsztacie mechanicznym jest nieoddzowną czynnością, która odgrywa niezmiernie ważną rolą we wczesnym wykrywaniu problemów i zapewnia bezproblemową eksploatację naszego pojazdu.
Zawór recyrkulacji spalin jest niepozornym elementem w przewodzie dolotowym wielu silników Diesla i niektórych silników benzynowych. DziÄ™ki niemu okreÅ›lona ilość spalin trafia z powrotem do komory spalania. Uszkodzony zawór EGR może pogorszyć skÅ‚ad spalin i ograniczyć funkcjonowanie silnika. JeÅ›li pojawiÄ……
Czytaj więcej
Samodzielne przeprowadzanie napraw i modyfikacji w samochodzie to Å›wietna zabawa, która pozwala zaoszczÄ™dzić na wysokich kosztach usÅ‚ug w warsztatach. Jednak nie zawsze wszystko idzie gÅ‚adko podczas naprawy samochodu, a niektóre błędy popeÅ‚nione w trakcie prac mogÄ… kosztować naprawdÄ™ dużo pieniÄ™dzy….
Czytaj więcej
JeÅ›li należą PaÅ„stwo do tej grupy osób, która chÄ™tnie majsterkuje przy wÅ‚asnym samochodzie lub lubi oszczÄ™dzać i samodzielnie poszukuje elementów zamiennych po atrakcyjnych cenach, to prawdopodobnie próbowali już PaÅ„stwo znaleźć i kupić części na lokalnym zÅ‚omowisku samochodowym. Ponieważ żyjemy obecnie…
Czytaj więcej
W zależnoÅ›ci od modelu i silnika, producenci samochodów montujÄ… różne skrzynie biegów. Aby nie byÅ‚o wÄ…tpliwoÅ›ci, o który wariant chodzi, wszystkie skrzynie biegów otrzymujÄ… unikalny kod-symbol. JeÅ›li po uszkodzeniu przekÅ‚adni konieczny jest zakup nowej, to wÅ‚aÅ›nie dziÄ™ki kodowi można Å‚atwo…
Czytaj więcej
Akcesoria i narzędzia do kół/Koła zapasowe
Dostępnych części : 11.901
Części nadwozia i karoserii
Dostępnych części : 329.586
Klimatyzacja
Dostępnych części : 192.415
Lusterka
Dostępnych części : 67.441
Podwozie
Dostępnych części : 248.760
Przełączniki / włączniki
Dostępnych części : 249.681
Radio / Audio / Inforozrywka
Dostępnych części : 70.866
Reflektory
Dostępnych części : 121.191
Silnik / Części
Dostępnych części : 333.656
Skrzynia biegów
Dostępnych części : 239.637
System zamykania
Dostępnych części : 158.864
Układ chłodzenia
Dostępnych części : 81.417
Układ elektroniczny
Dostępnych części : 448.296
Układ hamulcowy
Dostępnych części : 277.927
Układ kierowniczy
Dostępnych części : 145.365
Układ paliwowy
Dostępnych części : 45.836
Układ wydechowy
Dostępnych części : 94.557
Wycieraczki
Dostępnych części : 222.762
Wyposażenie wnętrza
Dostępnych części : 382.233