Silniki Skody: co trzeba wiedzieć o silnikach Skody
Skoda istnieje jako marka od 1895 r., co czyni ją jedną z najstarszych firm motoryzacyjnych na świecie. Od 2000 r. czeski producent samochodów jest w całości własnością Grupy Volkswagen. Obecnie większość silników Skody pochodzi również z gamy VW.
Często silnik Skody o identycznej konstrukcji montowany jest również w samochodach VW, Audi lub Seat. Ułatwia to wybór silników zastępczych i uzyskanie informacji. Silniki Skody spełniają te same standardy jakości, które obowiązują w całej Grupie VW. Podobnie, w przypadku poszczególnych silników Skody może wystąpić dobrze znany problem wydłużonego łańcucha rozrządu.
Wszystkie informacje o silnikach Skody
Silniki Skody są dostępne w różnych wersjach w zależności od modelu. W zależności od wariantu, jednostki te są dostępne jako silniki wysokoprężne, benzynowe, na gaz ziemny, a także w postaci napędów alternatywnych, takich jak układy hybrydowe lub silniki elektryczne.
Silniki benzynowe Skody
- Silniki Skody MPI: Silniki Skody z oznaczeniem MPI to silniki benzynowe bez turbosprężarki. Skoda stale rozwija tę serię silników w celu zmniejszenia zużycia paliwa i jednoczesnego zwiększenia osiągów. Silniki MPI o trzech cylindrach można znaleźć na przykład w Skodzie Fabia czwartej generacji.
- Silniki Skody TSI: Jeśli silnik Skody nosi oznaczenie TSI, jest to silnik benzynowy wyposażony w turbosprężarkę. Nowoczesne silniki z półki VW są montowane przez Skodę w różnych wariantach w takich modelach jak Fabia, Scala, a także Kamiq, Karoq czy Kodiaq.
Silniki wysokoprężne i napędy gazowe Skody
- Silniki TDI Skody: Silniki Skody o skrócie TDI to silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem i wtryskiem Common Rail, które od dłuższego czasu są z powodzeniem stosowane w Grupie VW. Skoda stosuje te silniki w takich pojazdach jak Karoq, Kodiaq i najwyższej klasy Skoda Superb.
- Silniki Skoda TGI: Silniki napędowe przystosowane do zasilania gazem są w Skodzie nazywane TGI. Nowoczesne jednostki CNG są montowane w modelach Skoda Scala, Kamiq, Octavia i Octavia Combi jako jednostki 3-cylindrowe i 4-cylindrowe o różnych pojemnościach skokowych.
Silniki elektryczne i koncepcje hybrydowe Skody
- Skoda TSI e-TEC Hybrid: Skoda oferuje silniki jako łagodne hybrydy pod nazwą TSI e-TEC. W tym przypadku silnik benzynowy turbo połączono z systemem 48-woltowym. Napęd hybrydowy jest montowany w takich modelach jak Skoda Octavia lub Octavia Combi o pojemności skokowej 1,0 lub 1,5 litra i z 7-biegową skrzynią DSG.
- Silniki elektryczne Skody: napęd elektryczny Skody został zaprojektowany jako kompaktowy system w obszarze osi. W modelach Skoda Enyaq i Enyaq RS na tylnej osi zastosowano maszyny synchroniczne z magnesami trwałymi, które w zależności od wariantu modelu są uzupełniane przez maszynę asynchroniczną na osi przedniej w celu zapewnienia napędu na wszystkie koła.
10 nowoczesnych koncepcji napędu Skody
- Silnik 1.0 MPI – silnik benzynowy Skody MPI o trzech cylindrach jest silnikiem wolnossącym. Silnik MPI, dostępny o mocy 48 kW lub 59 kW i pojemności skokowej 1,0 l, jest montowany w Skodzie Fabia z 5-biegową skrzynią manualną.
- 1.0 TSI 70 kW – silnik Skody w wersji TSI o pojemności 1,0 litra to nowoczesny trzycylindrowiec z turbosprężarką. W połączeniu z 5-biegową manualną skrzynią biegów wytwarza moc 70 kW w modelach Fabia, Scala i Kamiq.
- 1.0 TSI 81 kW – W wersji o mocy 81 kW z jednego litra pojemności skokowej, Skoda TSI jest montowana jako trzycylindrowy silnik benzynowy turbo w Skodzie Fabia, Scala, Kamiq lub Karoq. Silnik Skody jest dostępny z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-biegową DSG.
- 1,5 TSI 110 kW – 1,5-litrowa wersja silnika benzynowego turbo Skody TSI ma cztery cylindry i moc 110 kW. Silnik ten jest montowany z 6-biegową skrzynią biegów lub 7-biegową DSG w wielu modelach Skody, od Fabii po Kodiaqa.
- 1.0 TGI 66 kW – silnik Skody TGI może być zasilany sprężonym gazem ziemnym i ma trzy cylindry. Silnik o pojemności skokowej 1,0 litra wytwarza moc 66 kW i maksymalny moment obrotowy 160 Nm. W modelach Scala i Kamiq jest on montowany z 6-biegową manualną skrzynią biegów.
- 2.0 TSI RS 180 kW – silnik Skody TSI o pojemności skokowej dwóch litrów i mocy 180 kW jest czterocylindrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem. W modelach Skoda Octavia RS i Skoda Kodiaq RS jest ona dostępna jako 6-biegowa skrzynia manualna lub 7-biegowa skrzynia z bezpośrednią zmianą biegów.
- 2.0 TDI 4×4 147 kW – silnik wysokoprężny o pojemności dwóch litrów i czterech cylindrach zapewnia mocny napęd w Skodzie Octavii RS, a także w najwyższym modelu Skoda Superb. Turbodiesel jest połączony z 7-biegową skrzynią DSG 4×4 i napędem na wszystkie koła.
- 2.0 TSI 4×4 140 kW – silnik benzynowy Skody z czterema cylindrami i turbodoładowaniem. Silnik o pojemności skokowej 2,0 l wytwarza moc 140 kW. W Skodzie Octavia są one przekazywane do 7-biegowej przekładni DSG 4×4 z napędem na wszystkie koła.
- 1,5 TSI e-TEC 110 kW – nowoczesny czterocylindrowy silnik hybrydowy typu mild i układ 48-woltowy. Silnik TSI e-TEC o pojemności 1,5 litra i ze wspomaganiem elektrycznym zapewnia moc 110 kW i maksymalny moment obrotowy 250 Nm. System ten można znaleźć w Skodzie Octavia.
- 2.0 TSI 4×4 206 kW – silnik benzynowy turbo o pojemności skokowej dwóch litrów, czterocylindrowy. Silnik ma moc 206 kW i w Skodzie Superb współpracuje z 7-biegową skrzynią DSG 4×4 jako napęd na wszystkie koła.
Kupuj używane silniki Skody jako oryginalne silniki zamienne
Jeśli silnik Skody zepsuje się przy dużym przebiegu, używane silniki Skody są dobrym rozwiązaniem jako silnik zastępczy ze względu na korzystne ceny. Używane silniki z recyklingu samochodów można znaleźć na stronie Autoparts24.eu. Dzięki dużemu wyborowi i funkcji wyszukiwania według kodu silnika, numeru OEM, numeru oryginalnego lub modelu pojazdu, można łatwo kupić oryginalny używany silnik Skody.