Dacia Silniki: Wszystko, co musisz wiedzieć o silnikach Dacia
Dacia to najbardziej znany rumuński producent samochodów, a dziś pełna filia francuskiego producenta samochodów Renault. Modele Dacia uchodzą za solidne i znane są z przystępnych cen. Często są one oparte na technologii Renault.
Wraz z Nissanem i Mitsubishi, Renault, a więc także Dacia należą do sojuszu producentów samochodów, którzy również opracowują wspólne modele i silniki. Niektóre silniki Dacia znane są z niskiego zużycia paliwa, inne sprawiają problemy z wydłużonymi łańcuchami rozrządu.
Przegląd silników Dacia
W zależności od pojazdu, silniki Dacia montowane są w różnych wariantach jako wysokoprężne, benzynowe lub elektryczne. W oznaczeniu silników często podawana jest przybliżona moc danego silnika w KM. Na przykład silnik benzynowy o oznaczeniu TCe 150 produkuje dokładnie 150 KM.
Silnik benzynowy Dacia
- Silniki Dacia SCe: Silniki Dacia z oznaczeniem SCe to silniki benzynowe, które pracują jako silniki czysto wolnossące bez turbosprężarek. Skrót SCe oznacza Smart Control Efficiency. Ten typ silnika Dacia jest montowany jako trzycylindrowy i czterocylindrowy. Uznawany jest za solidny i zapewnia wystarczające parametry jezdne. Jest on montowany w modelach Dacia Sandero, Duster i Logan.
- Silniki Dacia TCe: Silnik Dacia TCe to silnik benzynowy, który posiada turbosprężarkę. Termin TCe to skrót od Turbo Control Efficiency. Nowoczesne silniki turbo montowane są w Dusterze, Sandero, Lodgy lub Loganie o trzech lub czterech cylindrach i z wtryskiem do kolektora dolotowego lub wtryskiem bezpośrednim.
- Silniki Dacia GPF: Jeśli silnik Dacia nosi oznaczenie GPF, jest to silnik benzynowy z dodatkowym filtrem cząstek stałych. Termin GPF jest skrótem od Gasoline Particulate Filter. Podobnie jak w przypadku diesla, filtr cząstek stałych zapewnia poprawę wartości spalin. Ten typ silnika Dacia można spotkać np. jako TCe 130 GPF w Dacii Dokker.
Silniki wysokoprężne Dacia
- Silniki Dacia dCi: Silniki Diesla stosowane przez Dacię to nowoczesne turbodiesle o oznaczeniu dCi. Trzy litery dCi oznaczają Diesel Common Rail Injection, w który wyposażony jest ten typ silnika. Silniki z czterema cylindrami w układzie szeregowym posiadają turbosprężarkę spalin i są montowane w różnych wersjach w modelu Duster.
Alternatywne napędy z Dacii
- Silniki Dacia ECO-G: Silniki Dacia z oznaczeniem ECO-G są silnikami dwuwartościowymi, które mogą być zasilane benzyną lub LPG. Podstawą jest silnik benzynowy z trzema cylindrami i turbosprężarką. Silniki Dacia LPG montowane są np. w Dacia Sandero czy Dacia Jogger.
- Silnik elektryczny Dacia: W modelu elektrycznym Dacia Spring, Dacia montuje silniki jako silniki synchroniczne z magnesami trwałymi. Koncepcja napędu ze stałym przełożeniem i napędem na przednie koła, wraz z akumulatorem o pojemności 26,8 kWh, zapewnia łączny zasięg 230 km według WLTP. Zużycie według WLTP wynosi 13,9 kWh na 100 km.
10 popularnych koncepcji napędów Dacia
- SCe 65 – trzycylindrowy rzędowy silnik benzynowy jako silnik wolnossący bez turbo. Silnik Dacia o pojemności 1,0 litra ma moc 49 kW (67 KM) i jest oferowany jako podstawowy w modelu Dacia Sandero.
- TCe 90 – silnik turbo jako rzędowy trzycylindrowy dla benzyny. Silnik o pojemności skokowej 1,0 litra wytwarza 67 kW (91 KM) przy momencie obrotowym 160 Nm i jest montowany w modelu Dacia Sandero.
- TCe 100 ECO-G – Koncepcja napędu na LPG z trzycylindrowym silnikiem rzędowym turbo. Silnik o pojemności skokowej 1,0 litra i mocy 81 kW (110 KM) znajdziemy w trzeciej generacji Sandero.
- TCe 130 – czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1,3 litra. Turbodoładowany silnik wytwarza 96 kW (131 KM) i jest montowany w drugiej edycji Dustera.
- TCe 150 – silnik turbo na benzynę o czterech cylindrach w rzędzie i pojemności skokowej 1,3 litra. Silnik o mocy 110 kW (150 KM) i momencie obrotowym 250 Nm znajdziemy w modelu Dacia Duster.
- TCe 150 4×4 – Koncepcja napędu z napędem na wszystkie koła dla Dacia Duster. Silnik benzynowy turbo o pojemności skokowej 1,3 litra i mocy 110 kW (150 KM) w połączeniu z przekładnią napędu na wszystkie koła.
- Blue dCi 115 – silnik Diesla z czterema cylindrami i turbodoładowaniem. Silnik Dacia o pojemności skokowej 1,5 litra i mocy 85 kW (116 PS) przy momencie 260 Nm montowany jest w modelu Dacia Duster Diesel.
- TCe 110 – silnik benzynowy z turbodoładowaniem i pojemności skokowej 1,0 l, który montowany jest w modelach Jogger i Sandero Stepway. Trzy cylindry wytwarzają 81 kW (110 KM) przy 200 Nm.
- TCe 90 CVT – Koncepcja napędu z trzycylindrowym silnikiem rzędowym turbo o pojemności 1,0 litra i automatyczną skrzynią biegów CVT. Napęd o mocy 67 kW (91 KM) znajdziemy w Dacii Logan i Dacii Sandero.
- Electric 45 – koncepcja napędu elektrycznego od Dacii z silnikiem synchronicznym z magnesami trwałymi i mocą 33 kW (45 KM). Silnik elektryczny jest standardowo montowany w modelu Dacia Spring.
Kupno używanych silników Dacia
Jeśli silnik Dacia w Twoim samochodzie ma problemy, to wymiana silnika w korzystnej cenie zapewnia szybkie usunięcie usterki. Zamiast kosztownej naprawy uszkodzonego silnika, w Dacii montowany jest używany oryginalny silnik z centrum recyklingu samochodów.
W szczególności duży ubytek oleju lub wydłużony łańcuch rozrządu może w przypadku niektórych silników Dacia szybko doprowadzić do uszkodzenia silnika. W porównaniu z nowym silnikiem, silniki Dacii w zamian mogą zdobyć punkty głównie ze względu na cenę.
Znajdź silniki i części Dacia w Autoparts24
W Autoparts24 można dostać używane silniki Dacia i pasujące części zamienne. Dzięki wygodnej funkcji wyszukiwania, błyskawicznie znajdziesz poszukiwaną część lub kompletny silnik Dacia do swojego samochodu. Wszystkie informacje i ceny silników są wyraźnie wyeksponowane.
Aby znaleźć odpowiednią jednostkę w odpowiedniej cenie, pomocny jest kod silnika. Wszystkie inne informacje o pojeździe, takie jak dane z dowodu rejestracyjnego i dokładny typ modelu, również powinny być dostępne.