Menu toggle

Witamy

Sprzedaż silników używanych i oryginalnych

Znajdź teraz:

Jaką markę szukasz?

Audi

Audi

Dostępne części : 294.432

BMW

BMW

Dostępne części : 248.376

Citroën

Citroën

Dostępne części : 195.388

Dacia

Dacia

Dostępne części : 27.465

Fiat

Fiat

Dostępne części : 88.874

Ford

Ford

Dostępne części : 269.036

Honda

Honda

Dostępne części : 48.815

Hyundai

Hyundai

Dostępne części : 141.005

Kia

Kia

Dostępne części : 171.642

Mazda

Mazda

Dostępne części : 86.353

Mercedes-benz

Mercedes-benz

Dostępne części : 251.348

Mitsubishi

Mitsubishi

Dostępne części : 78.039

Nissan

Nissan

Dostępne części : 163.572

Opel

Opel

Dostępne części : 202.939

Peugeot

Peugeot

Dostępne części : 246.084

Jak kupić używany silnik jakości do samochodu

I Jeśli Twój samochód ma uszkodzony silnik, szukasz kosztownej naprawy. Zupełnie nowy silnik kosztuje małą fortunę, to znaczy, jeśli w ogóle możesz go zdobyć. A jeśli naprawa silnika nie jest warta pieniędzy, patrzenie na używany silnik może być dobrym rozwiązaniem. W przypadku większości samochodów znajdziesz duży wybór silników pochodzących z samochodów, które poniosły nieodwracalne szkody. Na szczęście, nie tak wiele silników umiera przed ich dzisiejszym czasem. Jednak możesz po prostu mieć pecha. Lub szczęście, jeśli jesteś mechanikiem, który uwielbia uzyskać dwa dni pracy z jednego zadania.

Potrzebujesz nowego silnika?

Pierwszym krokiem przed zakupem innego silnika jest oczywiście sprawdzenie, czy w ogóle potrzebujesz nowego silnika. Przede wszystkim: Czy byłoby mądrzej złomować samochód? Jeśli zmiana silnika jest droższa niż podobny samochód, to tak — złom samochód. Jeśli Twój samochód kosztuje około 30 000 DKK, prawdopodobnie masz kilka obliczeń do wykonania. Jeśli jest droższy, prawdopodobnie nie masz dużego wyboru — samochód z wadliwym silnikiem po prostu nie jest wart wiele. To nie jest nawet samochód. Po drugie — czy silnik może zostać odnowiony za rozsądną cenę?

engine_image

Dobrą zasadą jest to, że jeśli istnieje ryzyko osadów wiórów w łożyskach i oleju, patrzysz na ogromną pracę, aby odnowić silnik. Jeśli silnik jest całkowicie poczerniały, najczęściej spotykany w silnikach wysokoprężnych, może być również trudno go całkowicie wyczyścić. Czy blok silnika jest podzielony z powodu przeciążenia lub złamanego korbowodu, najmądrzejszą rzeczą jest oczywiście zmiana silnika. Jeśli pompa oleju jest uszkodzona, nie ma zbyt wiele nadziei dla silnika. Ale co robić?

Co spowodowało awarie starego silnika?

Musisz zadać to pytanie, aby zapobiec przenoszeniu wadliwej części ze starego silnika na nowy. Zdarzały się na przykład przypadki, gdy mechanik ponownie wykorzystał dysze, które są również drogimi częściami, ze starego silnika. Problem polegał jednak na tym, że jeden z dysz był uszkodzony, sprawiając, że tłoki się topią. Więc znajdź przyczynę — przyczyną może być coś, co trzeba sprawdzić na nowym silniku przed jego zainstalowaniem. Częste problemy z silnikiem samochodowym: Diagnozowanie, rozwiązywanie problemów i naprawy

Możesz sam zmienić silnik?

Oczywiście trudno jest odpowiedzieć stąd, ale jeśli masz wątpliwości, odpowiedź brzmi nie. Zwykle jest to praca w garażu, ponieważ wymaga specjalistycznych narzędzi, takich jak dźwig, chociaż mechanik hobby powiedziałby, że podniesienie silnika za pomocą dźwigu nad krokwią w garażu nie stanowi problemu. Możesz to zrobić, ale zdecydowanie nie jest to optymalne.

autoparts24_image

Nowe, używane lub odnowione

Kiedy musisz kupić inny silnik, masz wiele opcji. Zupełnie nowy silnik jest zwykle wykluczony, chyba że jest to zadanie naprawcze w ramach gwarancji lub cena nie stanowi problemu. Czasami odnowiony silnik może być tego wart, jeśli jest to silnik, który został sprzedany w dużych ilościach. W przeciwnym razie istnieje wiele używanych silników, które są dalekie od zużytych — na przykład od uszkodzonych samochodów. Należy pamiętać, że niektóre odnowione silniki są sprzedawane pod warunkiem przekazania dostawcy wadliwego silnika. Nie zawsze tak jest, ale to jest coś, na co warto zwrócić uwagę. Co więcej, różnice cenowe na różnych silnikach są astronomiczne. Na przykład silnik inline-four może kosztować 20 000 DKK za sam silnik, podczas gdy V10 dla samochodu sportowego może kosztować kilkaset tysięcy DKK. Nowiutki silnik turbo dla Audi, na przykład, może również łatwo zbliżyć się do 100 000 DKK przed zainstalowaniem. W takim przypadku mądrzejszy może być wybór używanego silnika, chyba że sprzedawca ma ochotę na pokrycie dużej części rachunku jako uprzejmości.

Długi blok lub krótki blok

Sprawdź kod silnika

Kiedy zamawiasz nowy silnik, bardzo ważne jest, aby upewnić się, że zamówiony silnik jest identyczny z tym, który usuwasz — w każdym razie znacznie ułatwia to sobie. Silnik ma zwykle trzy cyfry lub litery wskazujące typ silnika i oczywiście muszą się zgadzać; jednak ważne są również kolejne cyfry lub litery. Należy pamiętać, że jeśli trzeba zmienić jednostkę sterującą silnika — jeśli tak, to w niektórych przypadkach ważne jest, aby klucze, a także chip w kluczu komunikuje się z jednostką sterującą silnika.

key_image

Kolektor i turbosprężarka

Poważni producenci silników mają wiele zdjęć silników, dzięki czemu można szybko zobaczyć, co można ponownie wykorzystać. To, czy kolektor dolotowy, kolektor wydechowy i turbosprężarka są włączone, różni się. To samo dotyczy rozrusznika, generatora i sprzęgła. Koła zamachowe są zwykle instalowane. Jeśli turbosprężarka jest zainstalowana, łatwo jest sprawdzić ją pod kątem gry. Twój przewodnik po komponentach i funkcjach silnika samochodowego

Co to znaczy, gdy silnik jest odnawiany?

Niestety, remont silnika nie ma żadnych minimalnych wymagań. Możesz zobaczyć warunki odnowione lub całkowicie odnowione, ale nikt nie może zgodzić się na to, co to znaczy. Jeśli więc mówi się, że silnik jest odnowiony, będziesz musiał przyjrzeć się temu i zadawać pytania. Czy cylindry zostały szlifowane i czy tłoki lub pierścienie tłokowe zostały wymienione? Czy łożyska korbowodu zostały wymienione? Czy łożyska główne zostały wymienione? Czy uszczelki w głowicy cylindra zostały wymienione? Czy odrzutowce zostały zastąpione? Na wiele pytań należy odpowiedzieć, jeśli silnik mówi się, że jest odnowiony. Tutaj możesz również zapytać, kto wykonał pracę i czy pochodzi ona ze specjalną gwarancją.

Sprawdź sprzęgło i koła zamachowe

Sprawdzić sprzęgło i koła zamachowe w nowym silniku i sprawdzić, czy są zużyte — są one znacznie łatwiejsze do wymiany przed umieszczeniem silnika w komorze silnika. Należy również wymienić pasek rozrządu, napinacze pasów i każdą pompę wodną, jeśli napędzana jest paskiem rozrządu. Jeśli silnik ma problemy z łańcuchem rozrządu lub napinaczem łańcucha, należy je wymienić. Może to dotyczyć niektórych silników TSI VAG lub czterocylindrowych silników BMW w latach 2006—2011. Jeśli zawór EGR jest zainstalowany, należy sprawdzić obecność sadzy w tym zaworze i we wlocie — jest to również znacznie łatwiejsze, gdy silnik nie znajduje się w samochodzie. Jeśli wiesz, że dany silnik ma problemy z wadliwymi podwójnymi kołami zamachowymi, powinieneś rozważyć zmianę na jedno koło zamachowe masy. Powinieneś jednak wiedzieć, że zwiększy to wibracje z silnika, więc dla tych, którzy lubią komfort, ta zmiana nie jest opcją.

engine_camshaft

Chcesz uaktualnić do czegoś większego i mocniejszego?

Kiedy i tak musisz kupić silnik, dlaczego nie znaleźć takiego z większą ilością koni mechanicznych? Możesz zmienić silnik o maksymalnie 20% więcej koni mechanicznych niż w oryginalnym silniku. Można również przekroczyć 20%, ale będzie to wymagało nowego obliczenia akcyzy dla samochodu, które mogą być kosztowne sprawy. Ponadto fabryka samochodów musi ją zatwierdzić, aw niektórych przypadkach wymaga to nowych hamulców, aw innych przypadkach nie jest to możliwe bez konieczności uiszczania drogich opłat testowych, aby uzyskać zatwierdzenie z własnej kieszeni.

Czy przebieg jest prawidłowy?

W Danii przeciętny samochód jeździ 14,000 km rocznie, więc powinieneś być bardzo krytyczny, jeśli przebieg jest podejrzanie niski. Przy zakupie silników używanych gwarancja jest ważnym czynnikiem, ponieważ mimo że silniki używane są tańsze niż nowe, nadal kosztują dużo pieniędzy.

Pięć wskazówek, jak kupić używany silnik:

  • Znajdź numer identyfikacyjny pojazdu (VIN), kod silnika i kod skrzyni biegów samochodu, a także datę produkcji samochodu.
  • Wyszukaj silnik odpowiadający Twoim kryteriom i poszukaj takiego o niskim przebiegu.
  • Sprawdź, czy silnik jest dostarczany z gwarancją — jest to wyraźnie korzystne w przypadku takich cennych zakupów.
  • W przypadku silnika benzynowego należy przepłukiwać świece zapłonowe, aby sprawdzić, czy są one jasnobrązowe, drobne i jednolite.
  • Dokładnie przyjrzyj się olejowi na kij zanurzeniowy — olej powinien być ciemny/przezroczysty.