Silniki Peugeot: Co powinieneś wiedzieć o silnikach Peugeot
.
Peugeot jest jedną z najbardziej znanych francuskich marek samochodowych. Peugeot był jednym z pierwszych producentów, którzy zdecydowali się na oferowanie samochodów z kilkoma technologiami napędu równolegle. Wiele modeli tej marki jest więc dostępnych z różnymi silnikami Peugeot na benzynę lub olej napędowy, z silnikiem elektrycznym lub z napędem hybrydowym. Francuski producent samochodów koncentruje się przede wszystkim na wysokiej wydajności silnika pod względem osiągów i zużycia paliwa.
Do początku 2021 roku Peugeot był połączony z innymi markami samochodowymi w grupie samochodowej PSA. Od tego czasu francuska marka samochodowa należy do grupy Stellantis. Dlatego też nie każdy model Peugeot zawiera silniki wyłącznie Peugeot. Często silniki od innych producentów samochodów lub wspólne technologie marek były używane.
Wiele nowoczesnych silników benzynowych Peugeota było w trakcie downsizingu dalej rozwijanych jako silniki trzycylindrowe. Ponadto wiele modeli Peugeot może być wyposażonych w paliwooszczędne silniki wysokoprężne. Silniki Peugeot są ogólnie uznawane za wysokiej jakości. Jednak w niektórych starszych modelach występują wydłużone łańcuchy rozrządu i uszkodzone napinacze łańcucha.
Oznaczenia silników Peugeot
.
- DV Blue HDI: Silniki DV zostały opracowane wspólnie przez PSA i marki Ford. Silniki te dla diesli można znaleźć w wielu modelach Peugeot. Silniki DV Blue HDI mają cztery cylindry w rzędzie i turbodoładowanie. Były i są one produkowane z różnymi przesunięciami.
- DW Blue HDI: Silniki DW zostały zaprojektowane przez PSA jako silniki Peugeot i dla marki Citroen. Są to silniki wysokoprężne z turbosprężarką, opracowane w różnych wariantach i wielkościach pojemności skokowej.
.
- Silniki EW:Jako silniki benzynowe, linia EW została zaprojektowana przez grupę PSA dla Peugeot i Citroen. Silniki benzynowe z zaworami górnymi są odpowiednikiem wariantu wysokoprężnego DW. Wiele modeli jest wyposażonych w te silniki Peugeot w różnych wariantach pojemności skokowej.
- EB Puretech: Jednostki Puretech to silniki Peugeot generacji downsize. Te nowoczesne silniki trzycylindrowe mają aluminiowy blok silnika z mniejszą ilością pojedynczych części. Większość wersji silników Puretech jest wyposażona w turbosprężarkę.
- Prince: Silniki Peugeot o nazwie Cena zostały opracowane przez PSA wspólnie z BMW. Zastosowano w nim takie technologie, jak bezpośredni wtrysk benzyny i zmienne fazy rozrządu BMW. Silniki benzynowe można znaleźć w dwóch wielkościach pojemności skokowej z turbodoładowaniem lub bez niego w Peugeot.
Nowoczesne silniki Peugeot: oto 10 najsłynniejszych
.
.
- VTi 72 STOP & START: Silnik VTi-72 jest 3-cylindrowym silnikiem rzędowym o pojemności skokowej 1 litra i niskim zużyciu paliwa. Jako kompaktowy i lekki silnik benzynowy, posiada również funkcję STOP & START. Silniki te, o zoptymalizowanym spalaniu, montowane są na przykład w Peugeot 108.
.
- 1,2l PureTech 75 Di: Jako kompaktowa jednostka napędowa z trzema cylindrami i 1,2 litra pojemności skokowej, PureTech 75 Di jest stosowany głównie w mniejszych modelach Peugeot. Na przykład, jest on montowany w Peugeot 208. W połączeniu z ręczną skrzynią biegów, dostarcza on 75 KM.
.
- 2.0l BlueHDi 180 STOP & START:Te silniki wysokoprężne Peugeot są dostępne jako oszczędna jednostka napędowa w kilku modelach z funkcją STOP & START. Typ silnika ma cztery cylindry w układzie rzędowym i jest zainstalowany, na przykład, w Peugeot 5008 w połączeniu z zautomatyzowaną skrzynią biegów.
.
- 1.2l PureTech 130: Silnik 1.2l PureTech 130 produkuje 130 KM i jest dostępny na przykład w Peugeot 508. Silnik, zaprojektowany jako 3-cylindrowy silnik rzędowy, ma pojemność skokową 1,2 litra i spełnia normę emisji spalin Euro 6d.
- 1.5l BlueHDi 130: Jako diesel o wysokim momencie obrotowym i niskim zużyciu paliwa, 1.5l BlueHDi 130 jest popularny m.in. wśród kierowców długodystansowych. Silnik ten jest również dostępny w kilku modelach Peugeot, w tym w Peugeot 508. 1,5 litra pojemności skokowej i cztery cylindry w linii, silnik osiąga maksymalną moc 130 KM.
- HYBRID 180 e-EAT8: Jako hybryda, model 180 e-EAT8 łączy silnik spalinowy z napędem elektrycznym. Dzięki temu uzyskuje się moc systemową 180 KM. Dzięki koncepcji hybrydowej, przy tej jednostce napędowej zużywane jest mniej paliwa. W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów EAT8, silnik ten można znaleźć, na przykład, w serii takich jak Peugeot 308.
.
- HYBRID 225 e-EAT8: HYBRID 225 e-EAT8 to również koncepcja hybrydowa połączona z automatyczną skrzynią biegów. Jako kombinowany układ napędowy z silnikiem spalinowym o pojemności 1,6 litra zasilanym benzyną i napędem elektrycznym, ta jednostka napędowa zużywa bardzo mało paliwa. Ten napęd hybrydowy o mocy 225 KM jest dostępny na przykład dla Peugeot 308.
- 1,5l BlueHDi 100: Ten silnik Diesla ma pojemność skokową 1,5 litra i jest wyposażony w cztery cylindry połączone szeregowo. Wraz z manualną skrzynią biegów, silnik wysokoprężny jest dostępny na przykład w Peugeot 208. Typowy dla silników wysokoprężnych wysoki moment obrotowy i moc 100 KM zapewniają napęd z tym silnikiem wysokoprężnym.
- 1.2l PureTech 100: Z manualną skrzynią biegów lub 8-biegową automatyczną, silnik benzynowy PureTech 100 jest dostępny w ofercie Peugeot. Typ silnika o pojemności skokowej 1,2 litra został zaprojektowany jako 3-cylindrowy silnik rzędowy. Moc 100 KM sprawia, że silnik ten jest popularną opcją wyposażenia np. w kompaktowym modelu Peugeot 208.
- Silnik Peugeot e-motor:Silnik Peugeot e-motor jest montowany we wszystkich modelach z napędem wyłącznie elektrycznym, takich jak e-208 lub e-2008. Jednostka napędowa, zaprojektowana jako silnik elektryczny z magnesem trwałym, osiąga maksymalną moc 100 kW lub odpowiednio 136 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 260 Nm.
Jak kupić odpowiedni silnik Peugeot
.
Samochody marki Peugeot są często użytkowane przez wiele lat. Silniki nie zawsze wytrzymują tak długo, zwłaszcza przy dużym przebiegu. Po awarii silnika warto czasem zamontować używany silnik Peugeot. Kiedy zamiana silników, należy upewnić się, że wybrano odpowiedni silnik dla Twojego samochodu. W Autoparts24.eu wybór odpowiednich silników Peugeot spośród wielu recyklerów samochodowych jest łatwy.
Po wprowadzeniu modelu pojazdu lub danych z dowodu rejestracyjnego pojazdu, wyświetlane są wszystkie odpowiednie oferty. Umożliwia to wygodne porównanie poszczególnych silników. Ponadto dla każdej oferty wyświetlane są pomocne informacje, takie jak przebieg, rok produkcji lub odpowiedni kod silnika. Skraca to czas czytania i ułatwia wybór odpowiedniego używanego silnika. Wszystkie silniki Peugeot są dostarczane w wygodny sposób do Państwa domu.
Wybierz rok/model, aby znaleźć właściwą część samochodową używaną do Peugeot
2013 - Teraz
308 II (LB_, Lp_, Lw_, Lh_, L3_)
2016 - Teraz
3008 SUV (M_)
2007 - 2014
308 SW I (4E_, 4h_)
2008 - 2012
308 SW I Box Body/estate (4E_)
2014 - Teraz
308 SW II (LC_, Lj_, Lr_, Lx_, L4_)
2007 - 2013
4007 (VU_, Vv_)
1996 - 2005
106 Mk II (1A_, 1c_)
2014 - Teraz
308 SW II Box Body/estate (LC_)
1996 - 2001
106 Van II Box Body / Hatchback (1S_)
2021 - Teraz
308 SW III (FC_, Fj_, Fr_, F4_)
1991 - 1996
106 Van I Box Body / Hatchback (1S_)
1985 - 1993
309 Box Body / Hatchback (10S, 3S)
2005 - 2014
107 (PM_, Pn_)
2009 - 2017
5008 (0U_, 0e_)
1989 - 1993
309 Mk II (3C, 3A)
2008 - Teraz
Bipper (AA_)
2008 - Teraz
Bipper Tepee
1989 - 1992
405 I Box Body/estate (15_)
1994 - 2005
Boxer Box (230L)
2001 - Teraz
Boxer Box (244)
1992 - 1999
405 Mk II (4B)
1992 - 1995
405 II Box Body/estate (4E_)
1986 - 1995
205 Convertible (741B, 20d)
1992 - 1998
405 Mk II Estate (4E)
1987 - 2000
205 Mk II (20A/C)
2001 - Teraz
Boxer Platform/chassis (244)
1996 - 2004
406 Estate (8E/F)
2006 - Teraz
Boxer Platform/chassis
1998 - 2012
206 Hatchback (2A/C)
1997 - 2005
406 Coupe (8C)
1994 - 2002
Boxer Platform/chassis (ZCT_)
2002 - Teraz
206 SW (2E/K)
2009 - 2013
206+ (2L_, 2m_)
1995 - 2008
Expert Van (222)
2004 - 2010
407 SW Box Body/estate (6E_)
2016 - Teraz
Expert Box (V_)
2007 - Teraz
Expert Box (VF3A_, Vf3u_, Vf3x_)
1995 - 2006
Expert Platform/chassis (223)
2007 - 2012
207 SW Box Body/estate (WK_)
2016 - Teraz
Expert Platform/chassis (V_)
2006 - Teraz
207 Van (WA_, Wc_)
2007 - Teraz
Expert Tepee (VF3X_)
2006 - 2015
207 (WA_, Wc_)
2012 - Teraz
208 I (CA_, Cc_)
2019 - Teraz
208 II (UB_, Up_, Uw_, Uj_)
1982 - 1995
505 Break (551D)
1981 - 1990
J5 Platform/chassis (280L)
1990 - 1994
J5 Platform/chassis (290L)
2010 - 2018
508 SW I (8E_)
2011 - Teraz
508 SW Box Body/estate (8E_)
1982 - 1988
305 Box Body/estate (581S)
2018 - Teraz
508 SW II (FC_, Fj_, F4_)
1996 - Teraz
Partner Van (5_, G_)
1993 - 2003
306 (7B, N3, N5)
2000 - Teraz
607 (9D, 9U)
2018 - Teraz
Partner Box (K9)
1994 - 2002
306 Break (7E, N3, N5)
1996 - 2015
Partner (5_, G_)
1994 - 2002
306 Convertible (7D, N3, N5)
1993 - 2003
306 Hatchback (7A, 7C, N3, N5)
2008 - 2013
Partner Origin Combispace (G_)
1993 - 2002
306 Box Body/estate (N_, 7_)
1997 - 2008
Partner Platform/chassis (5_, G_)
2008 - Teraz
Partner Tepee
2002 - 2009
307 Estate (3E)
2013 - Teraz
2008 I (CU_)
2002 - 2009
307 SW Box Body/estate (3E_, 3h_)
2019 - Teraz
2008 II (U_)
2007 - 2016
308 I (4A_, 4c_)
2015 - Teraz
308 Box Body / Hatchback (LB_)
2009 - 2017
3008 MPV (0U_)