Akcesoria i narzędzia do kół/Koła zapasowe
Dostępnych części : 11.901
1. Kompresja w silniku spalinowym
2. Diagnoza: Zmierz ciśnienie sprężania w cylindrach
3. Jak mierzy siÄ™ kompresjÄ™ silnika?
4. Najczęstsze przyczyny niewystarczającego ciśnienia sprężania
Silniki spalinowe, takie jak silniki wysokoprężne lub benzynowe, opierają się na wystarczającej kompresji silnika. Jednak różne przyczyny mogą prowadzić do utraty ciśnienia sprężania. W naszym przewodniku dowiesz się wszystkiego o kompresji i uzyskasz wskazówki dotyczące pomiaru ciśnienia sprężania w silniku.
Kompresja w silnikach spalinowych jest określana przez ciśnienie wewnątrz cylindrów. Gdy silnik pracuje, tłoki w cylindrach poruszają się w górę i w dół. Podczas suwu sprężania mieszanka w cylindrze jest silnie ściskana przez tłok. Wynikający z tego wzrost ciśnienia można zmierzyć jako ciśnienie sprężania.
Zmniejszone ciśnienie sprężania w silnikach spalinowych zwykle objawia się takimi symptomami, jak nierówna praca silnika lub zmniejszone osiągi silnika. Silniki mają czasami tendencję do zużywania większej ilości paliwa, jeśli kompresja silnika jest wadliwa. Przy obniżonym ciśnieniu sprężania mogą również występować nietypowe odgłosy lub problemy z rozruchem.
W przypadku problemów z silnikiem należy zawsze zmierzyć ciśnienie sprężania. Jest to szczególnie ważne, jeśli inne elementy, takie jak przepustnice i zawory wtryskowe, wydają się być nienaruszone. Jeśli w silniku brakuje kompresji, ciśnienie ucieka z cylindrów w jednym lub kilku punktach. W takim przypadku silniki nie mogą działać zgodnie z przeznaczeniem w żadnych okolicznościach.
Pomiar kompresji można przeprowadzić stosunkowo łatwo za pomocą odpowiedniego urządzenia pomiarowego. Przed rozpoczęciem pracy należy zabezpieczyć pojazd przed przypadkowym stoczeniem się. Dla bezpieczeństwa należy wyłączyć zapłon i wtrysk paliwa. Pomiar ciśnienia sprężania w silniku musi być przeprowadzony zgodnie ze specyfikacjami producenta. Aby móc przeprowadzić pomiar ciśnienia sprężania, urządzenie pomiarowe musi być podłączone do badanych cylindrów. W silnikach benzynowych odbywa się to zazwyczaj poprzez otwór świecy zapłonowej w głowicy cylindrów. Zamiast świec zapłonowych, urządzenie testowe jest podłączane do otworu za pomocą złącza. Alternatywnie, urządzenie jest wciskane do otworu ręcznie. Przed podłączeniem urządzeń, silnik może być obrócony na krótko za pomocą rozrusznika, aby usunąć pozostałości spalania. Podczas pomiaru ciśnienia sprężania w silnikach wysokoprężnych, otwór świecy żarowej jest zwykle używany do podłączenia odpowiednich urządzeń pomiarowych. Zastosowana technologia pomiarowa musi być odpowiednia dla wyższego ciśnienia w silnikach wysokoprężnych.
Aby zmierzyć ciśnienie sprężania, silnik jest na krótko obracany za pomocą rozrusznika. Powoduje to ruch tłoków w odpowiednim cylindrze, umożliwiając wiarygodne określenie ciśnienia sprężania. Podłączone urządzenie testowe wyświetla lub rejestruje zmierzone ciśnienie. Pomiar jest przeprowadzany dla wszystkich cylindrów jeden po drugim, a wartości są zapisywane. Pomiar ciśnienia sprężania powinien być przeprowadzany przy silniku w temperaturze roboczej. Tylko wtedy, gdy komponenty takie jak tłoki, cylindry, pierścienie tłokowe i głowica cylindrów mają temperaturę roboczą, będą one uszczelniać zgodnie z przeznaczeniem. W przypadku zimnych silników i długich okresów pracy na biegu jałowym czasami pomocne może być wstrzyknięcie niewielkiej ilości oleju silnikowego do cylindra. Pomiaru ciśnienia sprężania nie należy mylić z pomiarem straty ciśnienia, który również należy przeprowadzić na cylindrze. Ten rodzaj pomiaru może również ujawnić usterki, które prowadzą do nieodpowiednich stosunków ciśnień w cylindrach. W przypadku pomiaru strat ciśnienia cylindry są jednak poddawane ciśnieniu sprężonego powietrza dostarczanego z zewnątrz w celu sprawdzenia strat ciśnienia.
Akcesoria i narzędzia do kół/Koła zapasowe
Dostępnych części : 11.901
Części nadwozia i karoserii
Dostępnych części : 329.586
Klimatyzacja
Dostępnych części : 192.415
Lusterka
Dostępnych części : 67.441
Podwozie
Dostępnych części : 248.760
Przełączniki / włączniki
Dostępnych części : 249.681
Radio / Audio / Inforozrywka
Dostępnych części : 70.866
Reflektory
Dostępnych części : 121.191
Silnik / Części
Dostępnych części : 333.656
Skrzynia biegów
Dostępnych części : 239.637
System zamykania
Dostępnych części : 158.864
Układ chłodzenia
Dostępnych części : 81.417
Układ elektroniczny
Dostępnych części : 448.296
Układ hamulcowy
Dostępnych części : 277.927
Układ kierowniczy
Dostępnych części : 145.365
Układ paliwowy
Dostępnych części : 45.836
Układ wydechowy
Dostępnych części : 94.557
Wycieraczki
Dostępnych części : 222.762
Wyposażenie wnętrza
Dostępnych części : 382.233